In The Air - Reisverslag uit Lužani, Kroatië van Divertimento - WaarBenJij.nu In The Air - Reisverslag uit Lužani, Kroatië van Divertimento - WaarBenJij.nu

In The Air

Blijf op de hoogte en volg Divertimento

27 Mei 2016 | Kroatië, Lužani

Vandaag is het zover, kriebels in onze buik, onderweg naar AirPort Eindhoven. Rond 13:00 kwam het eerste appje in onze groeps app van Divertimento binnen "11 km file" op de A58!! Joh géén probleem dat is daar heel normaal, lost vanzelf weer op.

Uiteindelijk waren we allemaal present. Onze tickets werden op naam uitgedeeld. Gelukkig waren onze capes en boa's nog op tijd geleverd, snel in onze tassen gepropt en nog gauw met z'n allen op de foto. Tijd om in te checken… o jee 1 ticket klopte niet! Terug in een andere rij en opnieuw inchecken, gelukkig ze werd geaccepteerd! We hielden haar de gehele reis goed in de gaten en waren pas gerust toen we veilig in het vliegtuig zaten.

De reis verliep goed en zijn na een mooie en goede busreis in Sarajevo aangekomen. Divertimento liet ziet zich natuurlijk muzikaal horen en men vroeg zich af of we altijd zo waren… tja maak je borst maar nat totdat je ons hoort met onze trommels erbij whahahaha!!!!!

Eten & drinken, morgen weer vroeg op.
Welterusten en tot morgen.

Verslag uit: Kroatië, Lužani

Divertimento gaat naar Bosnië!

We zijn DIVERTIMENTO uit Tilburg en samen met Stichting Out Of Area gaan we naar naar Bosnië om daar op het Kids Festival workshops Braziliaanse percussie te gaan verzorgen voor alle deelnemende kinderen.

De missie van Stichting Out of Area:
Als Stichting Out of Area zetten wij ons in voor mensen in gebieden waar dat hard nodig is. Daarbij werken wij o.a. nauw samen met scholen en bands uit Nederland, die letterlijk hun handen uit de mouwen steken en hun kennis ter beschikking stellen. Door het aanbieden van educatieve activiteiten en het geven van workshops verbeteren zij de leefbaarheid in die gebieden.

Out of Area Festival
Stichting Out of Area ondersteunt al 11 jaar de organisatie van het Kids Festival in Sarajevo. Het Kidsfestival is dit jaar veranderd in Out of Area Festival, wat voorheen uitsluitend in Sarajevo plaats vond gaat nu reizend door Bosnië.

Divertimento
Divertimento is een Braziliaanse percussieband uit Tilburg die tijdens haar 5-jarig jubileum in 2015 het plan heeft opgevat het plezier dat zij aan muziek beleven, te delen met kinderen die het minder goed hebben en hen zo even de “wrede” buitenwereld te laten vergeten. En dat gaat gebeuren in 2016 op het Out of Area Festival. Om de workshops mogelijk te maken is geld nodig; geld voor de reis, het verblijf en de workshops zelf. De bandleden zorgen zelf voor een deel van de kosten en hun enthousiasme.
Daarmee zijn we er echter nog niet...................

Nu zijn we een jaar verder en mede dankzij onze sponsoren en extra inzet, plezier en enthousiasme van alle bandleden gaan we naar Bosnië en de kinderen elke dag een onvergetelijk, muzikale dag laten beleven.

We proberen elke dag onze belevenissen en ervaringen met jullie te delen.

Groetjes Divertimento en tot in Bosnië.

www.divertimento-tilburg.nl
Facebook Divertimento