Dag 3: Zenica - Reisverslag uit Lužani, Kroatië van Divertimento - WaarBenJij.nu Dag 3: Zenica - Reisverslag uit Lužani, Kroatië van Divertimento - WaarBenJij.nu

Dag 3: Zenica

Blijf op de hoogte en volg Divertimento

30 Mei 2016 | Kroatië, Lužani

Vandaag weer een verrassing waar we terecht gaan komen, Zenica, een grote stad ten noord-oosten van Sarajevo. Om 10 uur zit de hele club weer in de bussen. Een uurtje rijden en dit keer vooral snelweg; op zich een mooie manier om toch ook wat van het land te zien.

Aangekomen zijn we blij verrast met de locatie. Een feestelijk aangeklede grote straat in het centrum. Het weer is ook weer perfect, 26 graden en een heerlijk zonnetje. Na een korte briefing van onze William richten we snel onze hoek in. In de straat is het al een gezellige drukte dus het belooft een goede dag te worden.

13.00 uur staan de eerste kids al ongeduldig te wachten. Het niveau van de kids is redelijk zodat er zelfs regelmatig een echt ritme klinkt. Onvoorstelbaar hoe de kleine gezichtjes kunnen stralen van het meppen op de trommels. Het publiek varieert van hele schoolklassen tot kleine groepjes plaatselijke bevolking.
De gehele middag staan de kids te wachten en is het voor ons een behoorlijk heftige opdracht die ruimschoots wordt gecompenseerd door de reacties. Tussendoor trakteren we het publiek met het spelen van een paar nummertjes, ook voor ons fijn om het "ritme" te doorbreken,
Ook vandaag is de eindtijd een half uur vervroegd zodat de kinderen nog blijven voor de eindshow.
Kwart over 4 kleden we ons snel om, om al spelend langs de diverse festivalonderdelen iedereen mee te nemen naar de show.
Voor ons was het heerlijk om op het podium onze versie van de elfjesdans te spelen maar zeker ook het nummer fireball waarbij het hele publiek gezellig mee deed; zels de polonaise werd ingezet. Heerlijk.....

Om 18.00 uur zitten we moe maar voldaan in de bus terug naar hotel Hollywood en onderweg wordt het nog heel gezellig door het zingen van de mee zing nummers van de jaren 60-70-80.
Terug bij het hotel eerst gegeten en vervolgens rust pffffft, een gezellige, heerlijke maar zware dag.
Nu, 22.30 uur zitten op een terras nog even na te kletsen.
Morgen de langste dag in de historische stad Mostar, weer een nieuwe dag en een nieuwe beleving.

• 31 Mei 2016 - 08:35

Jolanda Van Den Hoof:

Geweldig om te zien dat er zoveel animo is om te trommelen je ziet wel dat muziek voor iedereen leuk is . Jullie zijn super goed bezig en ga ga daarom ook vooral door love You all .

Verslag uit: Kroatië, Lužani

Divertimento gaat naar Bosnië!

We zijn DIVERTIMENTO uit Tilburg en samen met Stichting Out Of Area gaan we naar naar Bosnië om daar op het Kids Festival workshops Braziliaanse percussie te gaan verzorgen voor alle deelnemende kinderen.

De missie van Stichting Out of Area:
Als Stichting Out of Area zetten wij ons in voor mensen in gebieden waar dat hard nodig is. Daarbij werken wij o.a. nauw samen met scholen en bands uit Nederland, die letterlijk hun handen uit de mouwen steken en hun kennis ter beschikking stellen. Door het aanbieden van educatieve activiteiten en het geven van workshops verbeteren zij de leefbaarheid in die gebieden.

Out of Area Festival
Stichting Out of Area ondersteunt al 11 jaar de organisatie van het Kids Festival in Sarajevo. Het Kidsfestival is dit jaar veranderd in Out of Area Festival, wat voorheen uitsluitend in Sarajevo plaats vond gaat nu reizend door Bosnië.

Divertimento
Divertimento is een Braziliaanse percussieband uit Tilburg die tijdens haar 5-jarig jubileum in 2015 het plan heeft opgevat het plezier dat zij aan muziek beleven, te delen met kinderen die het minder goed hebben en hen zo even de “wrede” buitenwereld te laten vergeten. En dat gaat gebeuren in 2016 op het Out of Area Festival. Om de workshops mogelijk te maken is geld nodig; geld voor de reis, het verblijf en de workshops zelf. De bandleden zorgen zelf voor een deel van de kosten en hun enthousiasme.
Daarmee zijn we er echter nog niet...................

Nu zijn we een jaar verder en mede dankzij onze sponsoren en extra inzet, plezier en enthousiasme van alle bandleden gaan we naar Bosnië en de kinderen elke dag een onvergetelijk, muzikale dag laten beleven.

We proberen elke dag onze belevenissen en ervaringen met jullie te delen.

Groetjes Divertimento en tot in Bosnië.

www.divertimento-tilburg.nl
Facebook Divertimento